Bugüne kadar Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemine yöneltilen en büyük eleştirilerden biri olan eşzamanlı danışmanlık hizmetlerinin yetersizliği ile ilgili sorunlara çözüm getirmek amacıyla tasarlanan e-seminer himzmeti, öğrenenleri öğreticilerle buluşturmayı amaçlamaktadır.
2012-13 öğretim yılının bahar döneminde ilk defa uygulanan e-seminerler haftanın belirli gün ve saatlerinde 45 dk’lık süre ile gerekleştirilmektedir. Eşzamanlı olarak katılamayan öğrenenler için hazırlanan tüm e-seminerler kaydedilerek bir öğretim dönemi boyunca Açıköğretim e-Öğrenme Portalı’nda yayınlanmaktadır.
Bu dönem düzenlenecek olan e-seminerlerin tarihi, saati ve sunum yapacak akademisyenlerin isimleri e-Seminer Takvimi sayfasında verilmiştir.
Bir e-Seminerin Yapısı
Hazırlanacak olan tüm e-seminerlerin aşağıda tarif edilen yapı ve program dahilinde hazırlanması planlanmaktadır.
Giriş (5 dk) : e-Seminerin konusu hakkında bir girizgah yapılır. Bir önceki e-seminerin içeriğine atıfta bulunarak işlenen konu başlıkları hatırlatılır.
Konu Anlatımı (25 dk) : İlgili ünite içerisinde yer alan konu başlıkları sırasıyla işlenir. Eğer varsa daha önceden hazırlanmış etkileşimli e-kitap, yardımcı ders materyalleri kullanılabilir.
Soru - Cevap (15 dk) : Öğrencilerden gelen sorular yanıtlanır. Öğrencilerden gelen herhangi bir soru yok ise ders kitabının ilgili ünitesinin sonunda yer alan ünite değerlendirme soruları yanıtlanır.
Nasıl Kullanılır ?
1-)Toplantıya katılma
- Bir e-seminer toplantısına katılmak için e-seminer takvimi sayfasından giriş yapmak istediğiniz dersin giriş düğmesine tıklayınız.
- Oturum açma ekranında Misafir olarak gir seçeneğini seçiniz.
- Ad metin kutusuna adınızı ve soyadınızı tamamı büyük harf olacak biçimde yazınız.
- Odaya Gir düğmesine tıklayınız.
2-)Toplantı temelleri
3-)Erişilebilirlik özellikleri
4-)Toplantılarda sohbet
5-)Ses düzeyini ayarlama veya kapatma
6-)Sesinizi yayınlama
7-)Web kamerası videosu paylaşma
8-)Ekranınızı paylaşma
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder