Kimler Kayıt Yaptırabilir?
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının Büro Hizmetleri, Büro Yönetimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Hukuk Sekreterliği, Kütüphanecilik, Sekreterlik, Yönetim ve Ticaret Sekreterliği, Tıbbi Sekreterlik, Tıp Sekreterliği alan/kol/bölümlerinden mezun olan öğrenciler Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programına sınavsız yerleştirilebilmektedir. Örgün bir yükseköğretim programında kayıtlı ya da mezun olanlar, İkinci Üniversite uygulamasına başvurarak ÖSYM sınavına girmeden bu programa başvurabilirler. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, lise eğitimden sonra iki yıllık bir eğitim sunmaktadır. YGS sınavında yeterli puan alan ve programımızı tercih eden öğrenciler, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Önlisans Programına kayıt yaptırmaya hak kazanırlar.
Kontenjan
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı için kontenjan sınırı bulunmamaktadır. Herhangi bir örgün eğitimde okuyanlar ikinci üniversite kapsamında programa sınavsız yerleşebilir.
Mezuniyet Sonrası
Kamu personeli seçme sınavı ile personel alan birçok kurum Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı mezunlarını istihdam etmektedir.
Programı bitiren öğrencilere ön lisans diploması verilir ve mezunlarımız “Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Meslek Elemanı” unvanı alırlar. Ayrıca mezunlarımız lisans öğrenimine hazırlık programına katılmadan işletme ve iktisat fakültelerinin üçüncü sınıfına kayıt yaptırabilirler.
Bölümden mezun olan öğrenciler, "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" hükümleri uyarınca örgün veya Uzaktan Eğitim Sistemi ile öğrenim yapan programlara dikey geçiş yapma olanağına sahiptir.
Üniversitelerin 4 yıllık Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler, İşletme Bilgi Yönetimi, Reklamcılık ve Halkla İlişkiler, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Yönetim Bilişim Sistemleri programlarına dikey geçiş yapabilirler.
İş Olanakları
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Önlisans Programını tamamlayanlar güçlü büro yönetimi ve yönetici asistanlığı bilgi ve becerileri ile kurum ve kuruluşlarda birçok fırsat elde edebilirler. Küçük ya da büyük, ulusal ya da uluslararası, ister hizmet sektörü ister üretim sektörü olsun her tür firmada, eğitimden, turizme tüm iş kollarında çalışabilirler.
Kişisel Gelişim ve Kariyer Olanakları
Programdan mezun olan öğrencilerin kişisel gelişimlerine ve kariyerlerine katkı sağlayabilecek pek çok olanaklar mevcuttur. Bunlardan en önemlisi Anadolu Üniversitesi e-sertifika programlarıdır.
Anadolu Üniversitesi e-Sertifika Programları hakkında detaylı bilgi almak için http://esertifika.anadolu.edu.tr web adresini ziyaret edebilirsiniz.
Sınavlar
Program kapsamındaki her derste bir ara sınav ve dönem sonu sınavı uygulanacaktır. Sınavlar öğrencilerin bulunduğu illerde çoktan seçmeli test tekniği kullanılarak yapılacaktır.
Geçmiş dönemlerde yapılmış sınavların sorularına ve cevap anahtarlarına http://yillik.eogrenme.anadolu.edu.tr web sitesinden ulaşabilirsiniz. İlerleyen dönemlerden yapılacaklar sınavların soruları ve cevap anahtarları da bu web sitesinden yayınlanacaktır.
Klavye Öğretimi Uygulama Dersi Sınav Bilgileri
Sevgili Öğrencimiz,
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Önlisans Programı 3. Dönem dersi olan “Klavye Öğretimi” uygulamalı bir derstir. Ders, on parmak klavye (F Klavye) kullanımını öğretmeyi amaçlamaktadır ve hiç bilmeyen bir kişi için en az 50 saatlik uygulama yapılmasını gerektirmektedir. Bilgisayarı olan öğrenciler dersin kitabını izleyerek on parmak klavye kullanmayı öğrenebilirler. Geçtiğimiz yıllarda öğrencilerimize klavye öğretimi için gönderilen CD’ler 2013-2014 öğretim yılından itibaren artık gönderilmeyecektir. Kendi olanakları ile klavye (bilgisayar) temin edemeyen öğrencilerimize AÖF bürolarımızda
28 Ekim 2013 - 24 Ocak 2014 tarihleri arasında, mesai saatleri içerisinde uygulama yapma olanağı sağlanacaktır.
Uygulama için bürolarımıza telefon ederek bilgi ve randevu alabilirsiniz.
Mezuniyete hak kazanılabilmesi için “Klavye Öğretimi” dersinden başarılı olma şartı aranır. Ders başarısı güz döneminde yapılan ara ve dönem sonu uygulama sınavı sonuçlarına göre belirlenecektir. Başarısız olan öğrenciler için bütünleme sınav hakkı bulunmamaktadır.
BYA 201U kodlu Klavye Öğretimi dersi;
Sınav tarihleri hakkında duyurular yapılacaktır.
Öğrenciler belirtilen tarihler içerisinde (tatil ve sınav günleri hariç) AÖF bürolarına önceden müracaat edip randevu alarak uygulama sınavına gireceklerdir. Sınavda öğrencilerden, verilen süre içerisinde, belirli bir metinden bilgisayarla on parmak klavye (F Klavye) kullanarak yazmaları istenecektir. Q klavye ile sınava girilemeyecektir. Öğrenci, Ara ve Dönem sonu sınavlarına girdiği ildeki AÖF Bürosunda "Klavye Öğretimi" dersi sınavlarına girmek zorundadır.
Klavye kullanmayı zorlaştırıcı sürekli fiziksel bir engeli olan öğrenciler, tam teşekküllü bir hastaneden alacakları Sağlık Kurulu Raporunu AÖF Dekanlığına 11 Kasım 2013 tarihine kadar göndermeleri durumunda Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile söz konusu sınavdan muaf olabilirler. Belirtilen tarihe kadar gönderilmeyen raporlar dikkate alınmayacaktır.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Önlisans Programında okuyan sizlerin on parmak klavye kullanım becerisi kazanmanız iş yaşamınızda hızlı ve doğru veri girişi açısından büyük yararlar sağlayacaktır. Bu nedenle klavye uygulaması yapmak için gerekli zamanı ayırmanız ve size sunulan olanaklardan yaralanmanız çok önemlidir.
Dersler
Ders adı / Ders kodu
1.Yarıyıl Dersleri
- Büro Yönetimi / bya101u
- Genel İşletme / işl107u
- Genel Muhasebe / muh101u
- Hukukun Temel Kavramları / huk101u
- İktisada Giriş / ikt101u
- İletişim Bilgisi / ilt107u
- Temel Bilgi Teknolojileri 1 / bil101u
- İngilizce 1 / ing101u
- Almanca 1 / alm101u
- Fransızca 1 / fra101u
2.Yarıyıl Dersleri
- Finans Matematiği / fin102u
- Halkla İlişkiler / hit102u
- İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku / huk108u
- Ön Muhasebe Yazılımları ve Kullanımı / muh102u
- Örgütsel Davranış / sos110u
- Toplantı ve Sunu Teknikleri / çmh104u
- Temel Bilgi Teknolojileri 2 / bil102u
- İngilizce 2 / ing102u
- Almanca 2 / alm102u
- Fransızca 2 / fra102u
3.Yarıyıl Dersleri
- Büro Teknolojileri / adl201u
- İkna Edici İletişim / ilt207u
- İşletmelerde Sosyal Sorumluluk ve Etik / işl201u
- Klavye Öğretimi / bya201u
- Mesleki Yazışmalar / bya203u
- Yönetici Asistanlığı / bya205u
- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 / tar201u
- Türk Dili 1 / tür201u
4.Yarıyıl Dersleri
- Dosyalama Arşivleme / bya202u
- İş Ortamında Protokol ve Davranış Kuralları / bya204u
- Kalite Yönetim Sistemleri / tky202u
- Kamu Özel Kesim Yapısı ve İlişkileri / bya206u
- Kriz İletişimi ve Yönetimi / ilt202u
- Müşteri İlişkileri Yönetimi / pzl208u
- Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 / tar202u
- Türk Dili 2 / tür202u
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder